Cum sa creezi o strategie de SEM bazata pe psihologia umană

Specialiștii în Search Engine Marketing(SEM) analizează cum se comportă oamenii în diferite situații- în navigarea pe internet, în utilizarea rețelelor de socializare și ce e mai important pentru marketeri- în procesul de cumpărare a produselor și serviciilor. Atunci când vrem să atragem un anumit public trebuie să aflăm exact ce anume îl motivează și interesează pe acesta; fără aceste informații, nu vom face decât să îi ghicim intențiile și neoferindu-i exact ceea ce caută el, îl vom pierde.

Marketingul prin conținut este acum o nouă forță din spatele strategiilor de Search Engine Marketing. Crearea de conținut este cea care face diferența. Bazele creării de conținut sunt relevanța, calitatea și originalitatea acestuia, însă totul nu se rezumă numai aici.

În strategia dumneavoastră de SEO, este necesar să luați in considerare următoarele:

Comportamentul Uman

Căutarea prin cuvinte cheie este esențială pentru înțelegerea comportamentului uman. Analizând cuvintele cheie folosite de oameni, vom înțelege exact ce caută aceștia. Dacă un cuvânt cheie începe prin „Cum să…”, observam faptul că persoanele care l-au folosit doresc să afle singure cum să rezolve o anumită problemă, iar dacă un alt cuvânt cheie începe cu „De ce…”, atunci este foarte probabil ca persoanele respective să caute un răspuns pentru probleme lor și nu un ghid. Așadar, aflând de ce anume au nevoie oamenii, puteți crea conținut adecvat bazat pe nevoile acestora. „ Oamenii nu folosesc motoarele de căutare pentru a naviga pe internet. Aceștia le folosesc deoarece au întrebări care necesită răspunsuri”(The Psychology of Search, BG Theory).

Percepția Consumatorului

Modul în care audiența este targetată este mult mai important decât percepția asupra unei industrii sau companii. Crearea de conținut referitor la calitatea serviciilor sau produselor oferite de compania ta nu aduce nimic nou față de concurența și nu mai surprinde consumatorul. Acesta trebuie să se convingă singur de calitatea produselor sau serviciilor tale și îi poți oferi acest lucru prin crearea unui video în care să îi prezinți beneficiile pe care i le oferi. Spre exemplu, dacă ai fi o companie de retail pe produse smart phones, crearea unui simplu text în care să îți prezinți noul tău model de telefon nu ar convinge în totalitate consumatorul de calitatea sau utilitatea acestuia. Însă, poze care prezintă modelul și poate și un video l-ar ajuta mai mult să se convingă de beneficiile produsului. Un studiu urmat de Animoto a demonstrat că un clip video are un rol crucial în etapa de convingere a consumatorului.

Folosiți principiul dovezii sociale

Acest termen se referă la mentalitatea de turmă a oamenilor sau altfel zis, oamenii au tendința de a urma exemplul celor mulți.  Poți găsi exemple de dovezi sociale în viața de zi cu zi, fie că ești într-un supermarket și observi un grup de oameni care se înghesuie să cumpere același tip de ciocolată, fie că observi oameni pe stradă care se strâng în jurul unei persoane faimoase. Poate nu știi ce fel de ciocolată este și nici cine este persoana faimoasă, dar te alături și tu mulțimii datorită interesului generat de ceilalți. Acest principiu funcționează și în mediul online, pe rețelele sociale și blog-uri. Un studiu oferit de compania Nielsen arată ca 92% din oameni se lasă influențați de recomandările date de familie sau prieteni.

Creează conversație!

Conținutul este foarte important dar doar primind click-uri și vizualizări nu te va ajuta foarte mult. Atât înțelegerea consumatorului cât și interacțiunea cu acesta sunt esențiale. Nu este de ajuns să creezi un conținut adecvat care să ajute consumatorul și care să-i răspundă la întrebări; este necesar să interacționezi cu acesta mai departe, să îi demonstrezi că tu ești leaderul în domeniul respectiv. 80% din utilizatori preferă să interacționeze cu brandurile pe rețele de socializare, în mod special Facebook, iar dacă brandul se implică direct și comunică cu ei, este foarte probabil ca aceștia să devină clienți fideli.

Gândește-te la scopul final

Creezi conținut cu scopul de a atrage linkuri naturale și implicit vânzări. Conținutul popular va genera trafic pe websiteul dumneavoastră care s-ar putea cristaliza în vânzări. Așadar, să nu subestimați niciodată importanța SEO( Search Engine Optimization) a unui conținut potrivit.

Pe viitor, când doriți să elaborați o strategie de SEM, luați în considerare psihologia consumatorului. Nu mai este de ajuns să te bazezi doar pe calitatea și cantitatea conținutului; acesta trebuie creat având în vedere relevanța pentru moatoarele de căutare, însa dacă acesta nu se adreseaza audienței țintite, atunci rata de engagement va fi mică iar încrederea audienței în poziția de lider de opinie a brandului tău va scădea considerabil.